Labels

Code Sociale Ondernemingen

Elk jaar gaan buurtbewoners op vakantie in hun eigen park. Drie dagen lang is het park een gezellige camping, bewoond door alle mensen die de buurt rijk is: van yuppen tot daklozen, van muurbloempjes tot druktemakers en van zuigelingen tot senioren. 





Op de Buurt is één derde van de plekken gereserveerd voor vrijwilligers, één derde voor betalende kampeerders en één derde voor minima. Dat zorgt voor diversiteit en bijzondere ontmoetingen
Deze ontmoetingen zorgen voor inspiratie, goede voorbeelden, zelfvertrouwen, voor een thuisgevoel in de buurt, samenwerkingen, vriendschappen en relaties. Allemaal nieuwe verbindingen die de sociale cohesie in de buurt versterken. 





Roderik Schaepman​, oprichter van De Buurt





“Deel uit te maken van een groep bevlogen ondernemers met allemaal dezelfde missie: verschil maken en de wereld een beetje mooier maken.”





Bekijk hier de informatie die De Buurt publiceert omtrent haar doelstellingen. Op deze pagina heeft De Buurt tevens een Theory of Change en een stakeholderanalyse geplaatst.





Meer weten over De Buurt? Ga naar debuurtcamping.nl.

Deel deze impact ondernemer via:

Alle impact ondernemers