Labels

Social Enterprise Nederland

In 2011 startte Bonnie als barista in één van de eerste ‘specialty’ koffiebar in Amsterdam en werd hier verliefd op koffie. Na drie jaar begon ze zelf met het branden van de koffie voor deze koffiebar. Dit was in hetzelfde jaar dat de prijs van koffie op wereldmarkt begon te dalen. Zo sterk zelfs, dat de ‘C-market price’ (de prijs die de industrie betaalt voor koffie) onder de kostprijs van de koffie kwam te liggen. Bonnie volgde deze ontwikkeling op de voet en bij elke groene koffiebonen importeur waar ze kwam stelde ze steevast dezelfde vraag: ‘hoeveel ziet de boer hiervan terug?’. Niemand die haar vraag wilde of kon beantwoorden. Bonnie schrok hier zo van, dat ze besloot het zelf te gaan doen. In 2016 reisde ze voor het eerst af naar Oeganda. Hier ontmoette ze de boeren van Bukonzo Joint, de coöperatie waar we tot op de dag van vandaag nauw mee samenwerken.

Deel deze impact ondernemer via:

Alle impact ondernemers