Qbuzz B.V.

Vind alle informatie over dit bedrijf.

Labels

PSO Nederland Trede 2

In onze genen

Om mensen op bestemming te brengen, blijven we in beweging. Continu. We houden regie op de capaciteit en de frequentie van onze bussen, trams en treinen. Zo spelen we direct in op verstoringen van de dienstregeling door bijvoorbeeld wegwerkzaamheden, ongevallen of materiaalproblemen. Wat het probleem ook is, wij bedenken een oplossing. Dan sturen we real time bij, zodat je veilig op bestemming komt.

Meetbaar, simpel en concreet

Uiteindelijk gaat het jou om een soepel verloop van jouw reis. En ons ook. Daarom houden we onder andere reissnelheid, punctualiteit, comfort en klantvriendelijkheid van onze dienstverlening goed in de gaten. In de OV klantenbarometer 2021 is de waardering voor ons OV gestegen naar het rapportcijfers 7,9 (Utrecht), 8,0 (Drechtsteden-Molenlanden-Gorinchem) en 8,1 in onze concessie Groningen-Drenthe. Dank-je-wel!

Socialer ondernemen

Qbuzz B.V. staat op Trede 2 op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO), hét onafhankelijke keurmerk in Nederland dat aantoont hoeveel een organisatie bijdraagt aan werkgelegenheid van mensen met een kwetsbare arbeidsmarktpositie. We vinden het belangrijk om aan te sluiten bij de diversiteit van de samenleving. In alle Qbuzz-concessies werken al geruime tijd collega’s die een afstand tot de arbeidsmarkt hebben en een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken. Dat geven wij graag.

Ethische code

Vanaf 2017 maakt Qbuzz onderdeel uit van de Ferrovie dello Stato Italiane (FS Groep). Alle bedrijven van de FS Groep werken volgens een nieuwe ethische code. Deze Ethische Code is gebaseerd op de waarden van de FS Groep en stuurt het gedrag en dat van iedereen met wie de FS Groep samenwerkt.

De Code helpt zo goed mogelijk te werken, de juiste beslissingen te nemen en te handelen volgens de wet en ethische principes. Qbuzz heeft haar waarden afgestemd op die van de FS Groep en kent ook een dergelijke code, de Qbuzz gedragscode, met vergelijkbare uitgangspunten. Daarnaast hebben we inzichtelijk gemaakt hoe we binnen Qbuzz invulling geven aan de ethische code. Iedereen in dienst van Qbuzz heeft via intranet toegang tot de Qbuzz gedragscode.